Monday, September 7, 2009

Ride Sahur dan Majlis Berbuka Puasa Choppersgarage

Pada jumaat malam 4 Sept 2009, Choppersgarage Communitty anjurkan 'Ride Sahur' ke Bandar Baru Bangi. Start kul 2 pagi dari Bukit Jelutong, Shah Alam.

Macam biasa, aku layan citer Nur Kasih yang islamic pastu terus layan titon sampai kul 12 malam. Bangun2 terus buang sarung tukar jeans..... keluar rumah ....dah macam batman lak keluar lelewat malam..... Bila nak star engine motor mula cuak .....karang ada yang baling batu....tapi apa nak buat 'Loud Sound Save Lifes'..eksos aku yang merdu tu meraung memecah kesunyian malam.



















Sampai kat tempat pertemuan, dah ramai yang melepak menunggu masa. Sempat layan citer batman kejap. Bila sampai masa nak roll on.... ada satu mamat tak sampai lagi.... ahh pedulikan dia...kitaorang cabut dulu.. sapa suruh lambat.....



















Keluar dari hiway NKVE terus ke KLIA ... masing-masing tak ikut rules walaupun we always breaking the rules... Ride macam anak kambing...  bersepah-sepah kat hiway tu. Nasib baik tak banyak umat yang guna hiway time tu. Sampai kat RnR Dengkil, semua kena sound ngan Chief de Mission ....

Sambung ride balik.....mamat yang kena tinggal tu berjaya menggunakan hikmat seretan bintang tak bermeter. Bila masuk jer hiway....terabur lagi ...... terpaksa laaa aku menjadi cowboy untuk menghalau kambing-kambing nie masuk ke position yang betul. Bukan apa, karang orang ingat gengster mana lak buat hiway tu jalan bapa dia lak.

Sampai kat restoran Soho.... sebab restoran lain banyak dah tutup ..baru kul 3 pagi... makan jer laa kat situ. Layan-layan sembang dah dekat kul 4.30 pagi..... Ada satu mamat tu cepat-cepat nak blah....sayang bini....konon.. Adalaa tu, pertarungan belum selesai....wakakaaa...

Dari Bangi ke Shah Alam, aku balik sensorang....... pecut lalu kat seri kembangan.....wahh ada roadblock tapi nasib baik seberang jalan.....masuk federal hiway.... pecut terus tak tengok kiri kanan.... masa nie rasa besh laa kau ...kalau gi kerja jalan lengang cam nie kan boleh bawak keta gi ofis. Tak sampai 10 minit dah sampai Shah Alam. Masuk rumah jer dah kul 5 pagi...ingat nak sambung sahur...... tapi perut kenyang lagi pergi titon...........zzzZZZZZZ ......sedar-sedar jer dah kul 3 petang.......

Lepas mandi dan berhias macam pompuan ....... tercall Antulapar " Wallo .....lauk cukup tak kalau aku sampai.... " dia jawab " Mari-maria ......"  kul 6.30 petang aku terus meluncur laju gi ke Puchong Perdana. Pandang punya pandang ...nampak kedai makan yang patut dituju tetapi disebabkan juru landskap yang bangang buat design taman tu, aku terlajak sampai hujung taman.... kena patah balik.....itu pun kira kalau aku lintas longkang tu tak sampai 2 minit sampai. Aku pusing hampir 10 minit 49 saat.... baru sampai. Gambar diketika waktu berbuka posa.
Lepas berbuka, kitaorang lepak kat 'HungryGhost Custom Garage'. Layan sembang pasal motor yang akan diubahsuai mengikut bajet poket masing-masing. Aku masih lagi menabung untuk membeli motor kedua. Ntah bila boleh penuh tabung tu, aktiviti pengambilan keluar lebih banyak dari aktiviti kemasukan. Pastu aku tak ingat kul berapa aku gerak balik sensorang..............the end.

4 comments:

  1. wah... leh kawan ngan ash la suke tengok nur kasih....

    ReplyDelete
  2. wakaaa......layanz....baru missz satu episod

    ReplyDelete
  3. i der sumer episd cter tue..
    download kt tenet bt skunk pyah ckt nk dwnload..
    btw..best ler buka posa ngna geng..
    taun hie i x close sangat ngn fren..
    der krisis..tskk...sedey ouh..
    x penah lg brbuka ngn fren dis ramadhan..
    i miss ouh...

    ReplyDelete