Wednesday, September 16, 2009

Countdown .....2 hari sebelum raya......Are u ready?

Aku masih lagi pergi kerja macam biasa. Cuma suasana jer luar biasa, sebab rasa macam kerja kat company yang nak gulung tikar.... ramai pekerja lain kena buang...hahaha.. ramai dah cuti laaaa..

Hari nie meeting pun aku cancel last minit, membebel laa boss aku...wakakaka, tapi bila aku dah siap presentation slide dan siap booking date untuk meeting lepas raya, terus kasi naik aku punya KPI value.

Eehh ....tajuk lain citer alin lak... okay back to the main topic, aku masih lagi tak beli baju melayu untuk tahun nie. Macam biasa laa last minute shopping. Mengharap dapat harga belas ikhsan..... mana tau kot reski kan..kan.

Fesyen baju melayu aku nak pakai tahun rasanya baju melayu Johor, very simply and no need to buy the button anymore. Malas laa...asyik berkarat jer butang baju melayu nie. Color tema tahun nie ....warna dark brown.....or light cream. Agak-agak kat Giant ada lagi tak baju color nie??  Dapat murah sikit dalam RM50 hinggit.

Kereta dah servis dan dalam keadaan baik punya. Semalam aku test kat hiway boleh maintain dalam 160km/h  dan stabil tapi macam biasa laa, time raya mana leh pecut cam tu, Jem sana sini.

Motor pun dah servis tapi kena simpan dalam rumah elok-elok sebab takut ada lak yang buat kempen Sapu Malaysia lak..... abih semua dia nak sapu nanti......paham-paham sendiri laa.

Kueh raya....aarrggh malas nak fikir, aku rasa bagi biskut kering ke, biskut lutut ker lagi baik, sebab rasa kueh raya yang dijual tu lebih kurang sama jer walaupun berbeza nama.....kat Arab tak sibuk pun nak buat kuih raya cam kat Malaysia nie.

Baju raya ...checked, seluar raya...checked, kasut raya....KIV, duit raya.......aiik...skip..... hahaha tak sempat laa nak tukar duit...... boleh laa kasi alasan kat bebudak nanti.

Aku rasa itu aje laa persiapan aku buat masa nie. Lagi pun sibuk ngan kerja dan study...... lepas raya nie kena pulun belajaq balik. Banyak topik dah lupa laaa...hahahaa

2 comments: