Friday, September 4, 2009

KPI oh KPI

Dua minggu lagi, ada review KPI lak. Aduihh.... tahun nie tak terdaya nak capai keputusan yang baik rasanya. Jawabnya kureng laa bonus aku untuk dijoli katak kan tahun nie.

Bila time gini jer boss mula laa tunjuk sombong sikit, macam cikgu besar zaman jahiliah jer rupanye. Apa laa yang telah aku capai dalam KPI tahun nie, banyak yang kena Need Improvement(NI) .......tapi tak per, janji tak kena buang keje udah la. Zaman nie, peluang keje kena berebut-rebut. Kena lak ramai student yang dah grad tak der keje lak tu. Tapi nasib baik mak bapa diaorang kekaya...tak keje pon boleh pakai handpon, keta, motor dan lelain.

Tapi hari nie aku buat bodoh jer laa kat ofis, buat keje cam kerani baru 'check in' keje hari nie. Buat surat dari pagi sampai petang tak siap-siap lagi. Pastu layan fesbook lak tu.....ish..ish...ish. Memang patut aku dapat KPI teruk. Kerja tak serius langsung ......karton 'Wonderpets' pun lagi serius.....tolong binatang yang dalam kesusahan.

Harap-harap, minggu seterusnya, aku musti bersemangat.....apa yang penting?....."KERJASAMA".

No comments:

Post a Comment