Tuesday, September 1, 2009

Ride in September Rain

Pepagi aku keluar dari rumah.....awan mendung kelihatan. As a biker, cam biasa laa.... prepare apa yang patut untuk basah. Aku ada meeting kat bangi..... dan aku ada 2 route to choose. Maybe ain't my luck today. Sampai jer kat Tol Sg. Besi, hujan turun dengan lebatnya.... 75% basah..... lenjun. Aku pun park kat Shell lepas tol.

Aku message boss aku, dia lupa rupanya ada meeting. Aku ingat nak cancel jer tapi dapat tau meeting akan diteruskan. Waaaawawaa.... nie yang malas nie. Baju aku dah basah, belum masuk seluar yang dalam-dalam tu.

Meeting kul 9....tapi aku kat Shell dah kul 10. Pikir punya pikir, aku pun gerak walaupun hujan masih lagi turun.
Sampai jer...aku terus gi cari toilet. Dah macam citer Mr. Bean...nak keringkan baju dan seluar pakai blower yang sangkut kat dinding. Ada laa 2-3 mamat pandang...aku buat bolayan jer laaa.. Apa, buruk sangat kaa perangai aku. Ada laa dalam 20 minit aku cuba keringkan.... tapi tak berjaya.

Malas nak pikir panjang, aku masuk jer bilik meeting dalam keadaan basah-basah nie. Perrghh....aircond sejuk gilaa....... aku nak present 2-3 perkara.... siap mengeletar lagi cam gi mandi kat air terjun kat Cameron Highland.

Abih meeting jer aku terus balik rumah.....message boss aku cakap nak cutii......malas nak masuk kerja balik.
Sekarang nie masih terasa sejuk macam nak deman pon ada.....

Moral hari : Aku kena cari baju hujan baru yang betul-betul kalis air atau kalis peluru.....
Kalau laa ada teman cam dalam gambar nie kan bestt.....

2 comments:

  1. hmmmm..
    thanks for coment..
    bru ler i der feel nk blogging ckt..
    are u fine ker????
    or dah demam dah..
    folow ler my blog..akukay.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. o k .... fine...aaaaasyuum.....srikk.... o . k fine...

    ReplyDelete