Tuesday, August 25, 2009

Suatu Petang Sebelum Berbuka Posa

Semalam tetiba lecturer cakap kelas bermula lepas berbuka.........aku ingat nak berbuka kat lab jer....tapi memandangkan aku hanya berbekalkan air kotak susu full cream ngan gula-gula ubat batuk cap kelapa laut. Tapi tengok awek2 kat kelas aku semua bawak heavy-heavy punya tapau.....perut aku mula jelous...

Dah laa tinggal aku sorang jer lelaki Melayu Terakhir dalam lab tu........ "Ahh ..Ini tak leh jadi....kena carik puak juga nie...karang tak pasal-pasal aku 'pau ' apa yang diaorang tapau.... Tetiba mata aku terpandang kat fourm Choppersgarage ada satu mamat nie masih online...... apa lagi ...aku terus call

"Ket...kau kat ofis yaa......Jom Molek......" aku ayat power seorang jejaka berusia beratus tahun tu keluar. 15 minit sebelum time berbuka, aku pun undur diri dari lab yang penuh dengan anak dara.....hehee..malu lak rasa duduk sensorang je lelaki.

Bila duduk kat atas motor, mula laa ego cam gengstar aku terserlah.....Dengan laju nyer aku tapau semua orang sampai pintu gate..... Sampai kat Molek, aku nampak ghamai nya orang dah chop tempat duduk. Dalam hati aku cakap kalau tak der tempat, aku lepak kat kedai runcit jer laa.

Aku ternampak satu lambai lemah dari seorang yang berpuasa penuh, hehehe Abg Ket. Dia lagi cepat sampai walaupun berbekalkan motor spesis kapcai.

Ingat nak lahap nasi kerabu tapi hampa, dah habis cuma tinggal daun ulam jer. Jadi aku pun gi la beli agar-agar atau bahasa kat tempat aku dulu panggil 'lengkong'. Color boleh tahan .......berjaya menghabiskan duit aku sebanyak 2 juta.

Lepak sembang ngan Ket ......waktu berbuka pun tiba, makanan yang diorder sebelum nie tak sampai-sampai. Nasib baik air dah ada, kalau tak mau kena tenungan maut dari aku.

Memang biasa laa, berbuka kat kedai makan. Mesti tunggu lepas terawih baru sampai makanan nie. Aku pun belasah jer makan agar-agar .....boleh tahan laa tak der laa rasa macam makan slipar cam selalu. Cuma agar laici jer rasa macam makan plastik sampah. Ket belasah makan gula-gula kacang macam white rabbit yang pernuh dengan melamin..... Pastu bayar ....aku choww balik ke lab ...... Dalam lab, perut kau lapar lagi......

No comments:

Post a Comment