Sunday, August 2, 2009

Day Before Port Dickson Bikes Week

31 Julai - Aku amik off day, kasi relek2 kat umah sebelum bertolak ke PD. Petang jumaat tu kasi solo ride ke PD dan check-in kat kondo company aku lebih kurang kul 5 petang. Perjalanan lebih kurang 1 jam, solo ride boleh laa belasah abih.....

Sampai jer kat kondo, kasi rilek otot kaki dan bontot yang agak kebas. Fuhhh...3 bilik datang sorang....... takkan nak duk sorang. Aku dah konfim ngan Ohm(Pako) yang dia turun dengan kerabat dia.

Sementara nak tunggu dia, aku call datot(Elkay) ......."wooii aku kat SJR tepi jalan nie.... kau kat kl kaa??" tanya datot... "Mana lak ..aku kat PD laaa.......wakakakaa" kata aku. Terpampang suara seterusnya bernada perasaan jeles dan tension dari datot.......rilek laa datot...next year masih ada......

Aku call Napi(D'Virus) tapi asyik masuk mailbox jer...... So aku pun ingat nak balik Shah Alam kalau tak dapat call mamat nie. Tiba-tiba kul 6.30, mamat nie call aku...jadi tak jadi balik sebab dah kena virus PD.

Sempat laa aku mamam kat umah dia, thank for the hospitality for me. Malam aku tolong "tengok jer" mamat nie spray motor kasi hitam sebab nak hilang warna karat yang asli. Beli satu tin tapi nak sembur satu motor...... apa laa punya jimat. Sempat aku menge'pau' side plate n back lamp.

Sementara menunggu org 'ipoh pegey' sampai .....aku lepak ngan napi borak-borak kat kedai ayam golek. bergolek-golek ayam kat situ. Masa nie kira CG Lepaking session chapter PD laa walaupun 2 orang jer. Masa nie dengar citer yang lepak kat MMZ pun 4 kerat jer..... semua takut nak keluar sebab banyak rodblok.

Abih time visa si napi, kul 1 dia chow....janji esok jemput budak ChopperGarage(CG) kat hiway. Memula plan nak gi RnR Seremban.....tapi dah tido kul 3 pagi .....terus kensel...tunggu kat PD jer laa.

Ohm sampai kul 2 pagi, sebelum tu aku lepak kat kedai makan kat PolyMall. Awek kat situ boleh tahan laaa......layan skrin besar citer Gone in 60Sec. Beli siap-siap berus gigi ngan minyak rambut..... ingat petang nak balik Shah Alam ...kensel punya pasal kena beli....

Balik kondo .....layan sembang sikit terus bambam..........kul 7 30 baru jaga ........tengok napi sms kata hujan lebat.......bambam balik...zzzZZZZZ

No comments:

Post a Comment